vineri, 15 august 2014

Negresa



    Hmmmm cine isi mai aduce aminte de prajiturile pe care le facea bunica? Eu una da cu toate ca recunosc in acea perioada nu erau atatea retete si ne saturasem de piscoturi, cornulete si negrese, mai asteptam cate o zi festiva sa ne delectam cu nuci, faguri, alba ca zapada sau cozonac. In rest erau prajiturile de la cofetarie, care erau delicioase. Ei bine acum lucrurile stau altfel, internetul vuieste de retete de prajituri care mai de care in asa fel incat cele de la cofetarii de multe ori ma lasa rece. Ador sa fac prajituri si azi am fost putin mai melancolica si am preferat sa revin la simplitatea de odinioara si am facut o negresa, rapida, dulce, economica si delicioasa.

Ingrediente:

  • 1 cana lapte (pentru gramaje am folosit aceeasi cana si la fel va recomand si voua sa faceti)
  • 1 cana zahar
  • 2 cani faina
  • 1/2 cana ulei
  • 2 oua
  • 1 plic praf de copt
  • 3 linguri cacao
  • un praf de sare
  • 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu stins in zeama de lamaie
  • 4 linguri gem/dulceata 


 Mod de preparare:
    Ei bine nu este mare filosofie, ingredientele se amesteca in orice ordine va doriti. Eu am batut ouale cu praful de sare si zaharul, am adaugat uleiul si gemul/dulceata si am batut pana ce zaharul s-a topit iar la final am adaugat si bicarbonatul de sodiu stins. Am amestecat faina cu praful de copt si cacaoa si le-am adaugat alternand o parte faina o parte lapte pana am terminat toate ingredientele. Amestecul este unul moale asemanator celui pentru chec.
   Am tapetat o tava cu hartie de copt si am uns-o cu putin ulei, am intins uniform amestecul in tava si am dat la cuptorul preincalzit pentru 25-30 minute pana a trecut testul cu scobitoarea.

 Daca doriti puteti face si o glazura, eu am pregatit una din ingrediente cantarite ”la ochi”: apa, cacao, zahar, unt putina smantana am pus toate ingredientele la foc si am lasat sa dea in 2-3 clocote. Se lasa la racit atat glazura cat si prajitura noastra. Dupa ce s-a racit prajitura se taie in cuburi si se toarna glazura peste ea intinzand pe toata suprafata si se lasa 30 min in tava ca ea sa absoarba siropul iar la final se poate decora cu fulgi de cocos. Dar aceasta etapa este optionala!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu