luni, 21 iulie 2014

Briose pufoase


            Am gasit aceasta reteta in urma cu doi ani cand hoinaream prin magazine si am gasit la raionul cu ustensile pentru bucatarie un pachetel cu forme pentru briose din hartie; le-am vazut si le-am cumparat pentru ca urmarind blogurile culinare am vazut ca se pot folosi foarte usor cand vrei sa faci rapid niste briose pufoase pentru mancaciosi chiar daca nu ai tavi speciale. De atunci fac frecvent briose, mi-am procurat si cateva forme din silicon si nu mai am nici o problema. Reteta asta o ador pur si simplu pentru ca este economica, se fac rapid si in privinta umpluturii poti improviza foarte usor. Dar hai sa nu mai pierdem timpul cu vorbaria si sa trecem la reteta ca sa va puteti convinge de ceea ce spun

Ingrediente: 
  • 2 oua
  • 200 gr zahar
  • 200 ml ulei
  • 300 ml iaurt
  • 400 gr faina calitate superioara
  • 1/2 lingurita sare
  • un plic si jumatate de praf de copt
  • sucul si coaja de la o lamaie (optional)
  • 500gr fructe proaspete, congelata, confiate, taiate bucatele daca sunt mari, nuci, stafide, fulgi de ciocolata, orice va place
  • zahar pudra pentru pudrat la final (optional)

Mod de preparare:
  •     Batem ouale bine cu zaharul pana ce acesta se topeste si compozitia isi dubleaza volumul
  •     adaugam uleiul cate putin ca la maioneza si amestecam cu mixerul pana se omogenizeaza complet
  •     adaugam sarea, sucul si coaja de lamaie
  •     adaugam iaurtul si mixam mai departe ca toate ingredientele sa fie bine omogenizate
  •     amaestecam faina cu praful de copt si o adaugam si pe ea in 3-4 transe
  •    compozitia rezultata este una fina si putin mai groasa decat cea de chec; in stadiul acesta putem adauga bucatile de fructe sau ciocolata, eu am avut o ciocolata cu alune si stafide pe care am rupt-o in bucatele mici si am amestecat-o cu aluatul.
  •    Portionam aluatul cu lingura in formele de briose unse cu putin unt si tapetate cu faina sau in care ati asezat formele de hartie pentru briose, daca aveti forme din silicon nu mai este nevoie de aceasta operatiune. Daca alegeti sa folositi numai formele de hartie este indicat sa folositi 3-4 forme odata pentru ca sub presiunea aluatului acestea se vor deforma.
  •   Umplem fomele pana la 2/3 pentru a le lasa loc suficient sa creasca

  •   Dam briosele la cuptorul preincalzit pentru 30 min sau pana trece proba cu scobitoarea (cand bagam scobitoarea aceasta trebuie sa iasa curata cand prajitura este coapta), atentie la formele de silicon la caldura se pot sparge usor.
  • se scot pe un blat de lemn dupe ce s-au copt se lasa sa se raceasca si se pudreaza cu zahar

          Si o sectiune dulce si pufoasa
         Aici o fotografie cu briosele cu capsuni pregatite sa fie bagate in cuptor, dar care nu au mai apucat fotografia finala. Ies cam 12-20 briose in functie de marime, dar aveti grija ca se evapora daca nu sunteti atenti la farfurii.


Pofta buna!                                         




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu